torsdag, september 08, 2005

iPod 08092005

Da jeg gikk til jobb i dag, kom følgende låter:

*Wilson Simoninha: "Happy-Hour A Beira Mar" - en sanger fra Rio de Janeiro, prøver å gjenskape brasiliansk 1960tallsmusikk. Bossanova-pop-jazz. Fin låt!
*John Cale: "MacBeth" - fra hans plate Paris 1919.
*Schumann, klaverkvartett i Ess-dur, fjerde sats - med Glenn Gould og Juilliard-kvartetten.
*Saint Etienne: "The birdman of EC1" - et lite instrumentalt orgel-aktig intermezzo fra deres siste plate som kom i sommer.
*Joni Mitchell: "Last Chance Lost" - fra platen "Turbulent Indigo"
*Sting: "If you love somebody set them free" - fra hans debut-soloplate. Morgenens beste gå-låt, denne er ypperlig til å gå i takt til.
*Burt Bacharach: "Are you there (with another girl)" - fra platen "Reach out".
*KC & the sunshine band: "Boogie shoes" - fra soundtracket til Saturday Night Fever, et av tidenes beste soundtrack, dog er ikke denne låta blant favorittene mine.
*Brahms' klarinettsonate i f-moll, første sats - med George Pieterson
*Rune Lindbæk: "Engleekstrakt" - fra platen "Søndag"

Da jeg gikk hjem fra jobben, hørte jeg på disse låtene:
*Christian Falk feat. Demetreus: "Twisted in the wind"
*Johann Sebastian Bach - første sats fra kantaten "Brich dem Hungrigen dein Brot", BWV39
*The Band: "Knockin' lost John"
*Rae&Christian: "A distant invitation"
*Ben Folds Five: "One angry dwarf and 200 solemn faces" (beste låt å gå i takt til!)
*Jane Powell: "Sometimes I'm happy" fra "Hit the deck" (1955)
*Sting: "The book of my life" fra "Sacred Love" (2003)

2 kommentarer:

Kjersti L. A. sa...

Det jeg skulle si var at du er blitt utsatt for blogg-terror, Åse! Noen dustemikler har allerede forurenset bloggen din med reklame.
Vel vel, jeg har brukt iPoden min til random play (shuffle som du sier, eller "miks musikk" som det heter i norsk iPodutgave) helt fra dag en, men for tida bruker jeg kun mine spesialtilpassede spillelister som kun inneholder låter som er perfekt å gå tur til. Treningen blir mer effektiv på den måten, er min erfaring. Oppdaget for øvrig en ny perfekt gå-sang forleden dag: "Summer soon" med Texas. Ser fram til rapport om flere gå-sanger du oppdager på din shuffle-ferd!

Bach - Beegees sa...

Usj, stygginger. Men nå har jeg i allefall fjerna dem og forandra innstillingene så man må være medlem for å kunne kommentere, i allefall inntil videre. Så må jeg finne ut hvordan man blir medlem..

Takk for tipset - "Summer son" er en knall-låt, brukte den mye som åpner i radiosendingene!