mandag, januar 16, 2006

Hvilken 80talls-låt er best?

Jeg så akkurat videoen til Tears for Fears' "Everybody wants to rule the world" på MTV, og jeg TROR dette er min favoritt-åttitalls-sommer-og-sol-låt, særlig når man suser avgårde i en bil med åpne vinduer og skal på stranda. Jeg har faktisk ikke hørt den siden New York i høst; da det var en slags fair/parade på Columbus avenue på Upper West (ca 72. gate), og et coverband spilte den så det ljomet over flere kvartaler. Sola skinte og det var godt og varmt og NEW YORK. Herlig...

Hvilken er din favoritt blant hitsene fra dette tiåret?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg må nominere Tracy Ullman: They don't know about us. Det er i alle fall den første jeg kommer på.

Bach - Beegees sa...

Ja, den er fin.

Anonym sa...

Åååå, 80-talet! Jag gillar Tears for Fears, det är sant. Men vilken som är den absoluta 80-talslåten, det hade jag klart för mig redan på nyårsafton 1989: Det är Kiss med Prince. MWAH!

En som kan slåss med Prince om förstaplatsen är förstås Sweet Dreams av underbara Eurythmics. Den sammanfattar 80-talet på ett fantastiskt sätt.

Och när vi talar om 80-talet kan jag inte avhålla mig från att ropa MADONNA! MADONNAAAAAA!

Anonym sa...

Jeg tror jeg må slå et slag for "These dreams" med Heart. Utmerket puddelrockballade!