søndag, januar 06, 2008

Schubert in da house


Jeg hadde tenkt å vente med neste rapport til etter Mendelssohn. Men det var før jeg innså hvor mye jeg faktisk hadde mellom Beethoven og Mendelssohn. Dagens tema er Schubert - men først, noen andre:
Og nå: Schubert.
Altså.. hvor mange innspillinger trenger man egentlig av den ufullendte...

Bra timing i forhold til Bostridge - jeg skal høre han synge Schubert om to uker, så nå er jeg forberedt. Av Schubertplatene hans, har jeg alltid likt den første best (altså materialet). Og når det gjelder Bostridge generelt, liker jeg han aller best på Schumann og Bach.


Til slutt Berlioz: Jeg synes slett ikke Symphonie Fantastique er fantastisk. Den irriterer meg, nesten. I allefall når det blir to på rad på denne måten. Men nå er det i allefall klart for Mendelssohn!

Ingen kommentarer: