torsdag, mars 13, 2008

Hva jeg fant i hjernens irrganger

I dag tidlig begynte jeg plutselig å nynne på en sang. Jeg husker ikke hva den het eller hvem som sang den opprinnelig, men noen strofer hadde tydelig festet seg: "TRYYY just a littlebit! LOOOVE just a littlebit!"

Jeg var helt sikker på at det var fra 80-tallet, og jeg var ganske sikker på at det var norsk (de sang på engelsk). Jeg tenkte og tenkte, spurte mine søsken, googlet, slo opp i kataloger og platecovre, hørte på gamle LPer og slo fra meg det ene etter det andre. Men til slutt kom jeg på det: Det var "Share" fra Egil Eldøens plate "Here we go again" fra 1986. Jeg har antagelig ikke hørt den siden den gang. Det er utrolig hva hjernen husker! Og hva i all verden var det som trigget meg til å synge på den i dag tidlig?!

Nå skulle jeg selvfølgelig ha lagt den ut her, men siden den ikke var en spesielt stor hit finnes den ikke på Youtube. Derfor legger jeg ut noe helt annet - men som jeg hørte på i samme periode: REO Speedwagon "Can't fight this feeling". Det var jammen lenge siden det også.

Ingen kommentarer: