tirsdag, april 29, 2008

Bowie og Metheny

Samarbeidsprosjekter mellom musikalske helter er som regel et svært interessant fenomen. Mitt liv er beriket etter at youtube kom.

"This is not America" ble utgitt i forbindelse med filmen "Falcon and the snowman" i 1985. David Bowie skrev låta sammen med Pat Metheny og Lyle Mays, og framførte den med Pat Metheny Group. Jeg husker låta godt - på den tiden var jeg ti år og ante ikke hvem Pat Metheny var, men jeg kjente jo til David Bowie. Og jeg husker jeg likte både låta og soundet godt. Mitt første møte med Metheny-soundet! Som kjent ble jeg etterhvert stor fan av både Metheny og Bowie.

Virkelig en kanonlåt!




Og her er den live med Bowie i 2000 - uten Pat, men en veldig fin versjon allikevel. Og David Bowie blir jo bare kjekkere og kjekkere - han ser ut som han gjorde i Hunky Dory-tiden.

Ingen kommentarer: