onsdag, mai 21, 2008

Musikkpoll!


Denne kjørte vi for et par år siden - nå er det på tide med en reprise:

Hva slags musikk liker du å høre...
  1. 1...når du våkner om morgenen på hverdager, før du skal på jobb?
  2. 2...på lørdags morgen med avisen og en kopp kaffe/te?
  3. 3...på søndags formiddag om høsten når det regner ute?
  4. 4...en sommerdag når du sitter ute på balkongen?
  5. 5...når du kjører bil?
  6. 6...når du vasker huset?
  7. 7...når du har middagsselskap?
  8. 8...når du og gode venner sitter og prater til langt på natt?
  9. 9...når du trasker gjennom byens gater en ettermiddag med iPod e.l.?
  10. 10..når det er jul?
  11. 11..når du trener?
  12. 12..når du jobber?
  13. 13..når du gjør deg klar til en big night out?
  14. 14..når du danser med en person du er glad i?
  15. 15..når det er fredagskveld og arbeidsuka er ferdig, og helgen ligger åpen foran deg?

Svar av hjertens lyst!

Mine egne svar:

1. Jeg våkner til NRK Klassisk, men når jeg spiser og leser avisen skulle jeg så gjerne hørt Holger Nielsens Metode fra omkring 1999-2000. Podcast, pleeeaaaase!!

2. BeeGees, Stevie Wonder, Beach Boys, Charlie Parker, Steely Dan, James Taylor, Glen Campbell, Manic Street Preachers, Saint Etienne, Ella, Stacey Kent, Beatles, Haydn, cubansk musikk fra 50tallet.

3. Vanligvis barokk - kammermusikk eller kantater av Bach, men Beethovens pianosonater, Chopin, Mozarts kvartetter eller Brahms' fiolinsonater snurrer også jevnlig på spilleren. Schumanns Frauenliebe und Leben, fortrinnsvis med Anne Sofie von Otter. Faurés klaverstykker. Glazunovs klaverstykker. Og kanskje en og annen klaverkonsert om jeg føler for det.

4. Saint Etienne, Marvin Gaye, Astrud Gilberto, Dionne Warwick, Prefab Sprout, Pat Metheny, Schumanns Dichterliebe, Dexter Gordon, Puccini, gamle vinylplater, Donald Fagen.

5. Da setter vi iPoden på shuffle og har gjettekonkurranse.

6. En nostalgisk Boyz II Men-plate fra Los Angeles 1995. Da er jeg effektiv og målbevisst i vaskinga, for jeg blir temmelig fort lei av både Boyz og vasking. Derfor er det nok bedre å kjøre iTunes på shuffle over stereoen.

7. Ellas "like someone in love"-plate, et par av de sentimentale platene til Sinatra, Antonio Carlos Jobim, Stan Getz, kanskje Gerry Mulligans bossaplate. Bossanovajazz er bra middagsmusikk. Eller Stereolab, for den del. Burt Bacharach. Easy-listening. Haydns strykekvartetter. Mozarts klaversonater.

8. Sylvie Lewis, The Intimate Ella, k.d.Lang, Johnny Hartman, Bill Evans, Glenn Goulds Bach-innspillinger, Nick Drake, Bud Powell, Bill Frisell, Kings of Convenience (gjerne remix-plata Versus), Michael Franks, Sade, Suzanne Vega, Elvis Costello & Burt Bacharachs "Painted from memory", Mingus, Monk, Piazzolla.

9. Crosby,Stills&Nash, America, The Band, XTC, Barbra Streisand, Barry Manilow, Billy Joel, Charlotte Gainsbourg, Saint Etienne, Todd Rundgren, King Crimson, Pat Metheny Group, Beatles, Duke Ellington og annen swingjazz, Hot club de France, og kanskje aller helst Blossom Dearie.

10. Bachs juleoratorium (Gardiner og Herreweghe, Richter for nostalgi), Bachs julekantater, Sinatra, Bing, Ella wishes you a swinging Christmas, Carpenters Christmas Portrait, Dianne Reeves' juleplate, Peanuts, Oslo domkor, Julie London, Mel Tormé, Peggy Lee, Nøtteknekkeren, Messias, Singers Unlimited!

11. Dessverre overlatt til musikkvalget på Sats... men det er morsomt når vi løfter vekter til Bowie. Stephen Simmonds er bra til yogaøvelser.

12. Hehe, det er jobben min å lytte til musikk.. så jeg hører på VELDIG mye hver eneste dag. Mest klassisk, en del jazz, litt annet i blant.

13. Øøøh. Aner ikke. Kommer helt an på dagsformen.

14. Moon River (Mancini orchestra) og Att angöra en brygga...

15. Dianne Reeves, Blossom Dearie, Billie Holiday, John Coltrane, Miles Davis, Francoise Hardy, opera, Art Blakey, hva som helst (innenfor rimelighetens, det vil si min smaks, grenser)

Dette var vanskelig. Jeg føler at jeg har glemt så mye! Men ok.

20 kommentarer:

Anonym sa...

1...P3 funker greit til dette

2...Django Reinhardt

3...Billie Holiday

4...Fado sunget av Amalia Rodriguez, eller noe annet "latinsk"

5...Blondie, Manu Chao, St Etienne

6...Ralph Myerz, Xploding Plastix eller noe lignende eksplosivt...

7...Calexico, Astrud Gilberto, Stan Getz,

8...Gotan Project, Bajofondo Tango Club

9...Tom Waits, Nick Cave

10..Ivan Rebroffs gamle juleplate for høytid! Bing Crosby for selskapeligheter.

11..Jogger alltid til "Pulp Fiction" soundtracket!

12..klassisk musikk som ikke krever mye oppmerksomhet; typisk Fire årstider eller Ungarske Danser

13..Samleplater av typen "Italian cafe", "Tango around the world", "Cafe de Paris" etc

14..Leonard Cohen

15..Gått mye i Ane Brun i det siste

Anonym sa...

1. Da gaar det mest i stillhet, egentlig. Men paa vei til jobb setter jeg ipoden paa shuffle; litt av alt er ofte best.
2. På lørdags morgen med avisen og en kopp kaffe/te foretrekker jeg noe klassisk noe, som taaler aa staa litt lavt paa men samtidig har vakre detaljer. Albioni, for eksempel. Og Matteuspasjonen. Helst noe uten vokal.
3. Da gaar jeg heller ut og hoerer paa regnet:)
4. Noe lettbent og sommerlig som det er lett aa synge med til, og som jeg glemmer like fort som jeg hoerer det.
5. En bootleg fra 1980-tallet med Bruce Springsteen i Wien, tror jeg. Ubetalelig.
6. Rap/hiphop. Min store favoritt og energizer.
7. Litt avhengig av selskapet, men er svak for Jan Garbarek, Cassandra Wilson, Ella Fitzgerald og en til som jeg ikke kommer paa i farta.
8. Litt avhengig av omstendighetene, men gjerne noe gammel blues, med eller uten vokal.
9. Shuffle. Litt av alt. Men det er nok hiphop/rap som faar meg til aa ville danse og roere meg litt ekstra da!
10. En julecd med Cato Kristiansen, fengselsprest i Oslo, fordi han hoeres ut som min avdoede bestefar. Og hos opphavet: selvfoelgelig 'alle' klassikerne.
11. Lett pop; Jennifer Lopez, Britney og tilsvarende.
12. Passer ikke med musikk til arbeidet :( Men noen ganger er det ok aa ha radio med aktualitets/nyhetsprogrammer, eller evt NRK Gull, hvis det er noe vaguely interesting.
13. Rap/hiphop, norsk eller US East Coast'ish.
14. I offentlig sammenheng: anything goes. Gjerne noe Edith Piaf'sk, smaatrist og langsomt noe.
15. Hiphop og rap, hvis jeg skal ut. Hvis jeg lever litt paa impuls: shuffle paa iPod'en, igjen. Da faar jeg litt klassisk, litt pop, litt rock, litt folk, litt punk, litt rap, litt jazz, litt blues - litt av alt. Som helga.

[Gleder meg til aa se hva andre sier!]

Eva sa...

Her er mine svar!

http://abouteva.blogspot.com/2008/05/musikkpoll-fra-glamourbibliotekarenbach.html

Anonym sa...

1... vanligvis FM 4 (alternative music channel fra Østerrike)
2...morsomt: den siste cd av carla bruni før hun bel mrs. president
3...take that - patience
4...ingenting, da er naturen den beste sound
5...my chemical romance, the killers, bloc party
6...cover-cd av apoptygma berzerk
7...italiensk pop-musikk
8...våre yndlingscder fra studietid (oasis, pulp, bell sebastian, suede)
9...samme som nr. 5
10..når det er jul?
11.. placebo, marylin manson ;-)
12..ingenting, det er ikke tilladt
13..again: FM 4
14..danser aldri
15..da tar jeg en tur i skogen vanligvis...og igjen er det den beste du kan høre : stillhet

fru winther sa...

1 Da kan det godt være noe lett...Carpenters for eksempel, jeg blir aldri lei stemmen til Karen.
2...Gjerne viser eller lett jazz, Jan Johanson, for eksempel
3...da syns jeg det passer glimrende med strykekvartetter av Schubert.
4...DeLillos, svenske sommerlige viser, Maria Solheim
5...Madonna
6...Mozarts eller Verdis Requiem. Jeg trenger noe med trøkk som akkopagnement til vaskinga
7...har sjelden musikk til maten
8...Ella Fitgerald, Nina Simone
9...Fortsatt stadig gjerne Ella. Beethovens fiolinkonsert er en annen schläger
10..Bugge Wesseltofts "It's snowing on my piano" eller Bachs Juleoratorium, fortrinnsvis med JE Gardiner som dirigent
11.."Gode gamle" hits fra 80-tallet.
12..Hanne Hukkelberg, Susannah and The Magical Orchestra
13..Abba eller Bee Gees...jeg er skikkelig oppdatert...
14.."Right next to the right one"-temasangen fra tvserien "Nikolaj og Julie" eller "Moon River"
15...Da vil jeg egentlig bare nyte lyden av stillhet.

Anonym sa...

1. Dolly med 9 to 5. Den får meg opp rett etter "..cup of ambition...". Eller ingen musikk i det hele tatt. Jeg står fort opp.
2. Kan ikke lese og høre på musikk samtidig.
3. Dansemusikk, ofte fra So you think you can dance.
4. Gamle sommersanger fra 2003-2004. Kelis med "trick me" og annen pop musikk som ble spilt den sommeren.
5. Der kommer techno inn. Eller noen rolige klassikere jeg kan teksten til.
6. Radio.
7. Noe klassisk.
8. Ingenting.
9. Tilfeldig.
10. Julesanger!
11. Disco, dance, techno, litt rock.
12. Ingen musikk.
13. Musikk som blir spilt på byen. Blanding av pop.
14. Det som blir spilt.
15. Disco, klassisk.

Pippilotta sa...

1. Gjerne Juana Molinas myke behagelige stemme (latinamerikas svar på Stina Nordenstam)
2. Rameau (cembalostykker a-moll)
3. Hva som helst av Nick Drake
4. Natacha Atlas
5. Nina Simone
6. Bebe (spansk popdronning)
7. Buika (en spansk sangerinne med en helt unik stemme - jazz)
8. Sofia Karlsson (svensk visesang)
9. Sefardisk musikk gjør omgivelsene alltid mer spennende
10. En korplate med engelske Cambridge Singers
11. Min egen mix av Ojos de brujo, Gotan project, Bajofundo tangoclub, Natacha Atlas og KAL (som jeg tror er serbiske)
12. Et par ganger om dagen slapper jeg av med låter jeg har på hjernen. Det kan være forskjellige ting. De siste dagene: Marche a la Turc (eller noe slikt) av Jean Baptiste Lully og Mr Bojangles med Nina Simone
13. Gotan project
14. En svensk polska eller norsk hallingspringar
15. Feist!

Anonym sa...

1: Bob Dylan - The freeweelin`
2: Sigur Rôs - ()
3: Bob Dylan - Blood on the Tracks
4: Al Green - Lets Stay Together
5: Lou Reed - Transformer
6: Kings of Leon - Aha Shake
Heartbeat
7: Nina Simone - Bad Habits
8: Erykah Badu - Mamas gun
9: Bright eyes - I´m Wide Awake
its Morning
10: John Coltrane - My Favorite
Things
11: M.I.A. - Arular
12: Regina Spektor - Begin to Hope
13: White Stripes - White Blood
Cells
14: Sufjan Stevens - Seven Swans
15: Joni Mitchell - For the Roses

wine-fueled narcissism sa...

Hihi, morsomt! :)

1. Hører ikke på så mye før jeg er ute av døra, men i såfall er det musikkinnslaget på God Morgen Norge.

2. ABBA

3.Melankolsk jazz av noe slag, Death Cab for Cutie, Tom McRae

4. En portugiser som jeg ikke husker navnet på, eller gjerne norsk folkemusikk

5. ALt mulig. :)

6. Kim Hiortøy- This record can not set me on fire

7. Buxtehude

8. Penguin Cafe Orchestra, Tom Waits, Leonard Cohen

9. Sopranos-soundtrack

10. En samling av Schützs julemotetter som jeg fikk hos min nåværende samboer før jeg dro hjem på juleferie etter at vi bare hadde vært på én date. Smelta fullstendig! :)

11. Pinlige hits fra min glanstid på begynnelsen av 90-tallet...

12. Jobber deltid i kaffebar, så det går mye i rolig jazz, og avogtil klarer jeg å snike inn klassiske innslag.

13. Se nummer 11.... :S

14. Bettye Swann! :)

15. Bach-kantater, Stevie Wonder eller kanskje Koop?

Mari sa...

1... Da går det i P2s nyhetsmorgen (når mytekalenderen går, er jeg fornøyd med Vivaldi-introen)

2... Hm. P2 da også, gitt.

3... Gjerne noe klassisk med sang - etellerannet operaaktig.

4... Her passer Dionne Warwick med Burt Bacharac-sanger, for eksempel. Eller P2 (surprise...)

5... Gammel Whitney Houston er helt topp å synge med på til langkjøring. Eller Hellbillies.

6... En sentimental musikal jeg kan leve meg inn i og synge med på, for eksempel Les Miserables. Ypperlig.

7... Jeg er ikke så glad i taffelmusikk, så det må være noe stille og diskret, i så fall.

8... Ella Fitzgerald eller annen jazzsyngedame. Eller noen kantater framført av sølvskimrende herrestemmer.

9... Tja, shuffle, også hopper jeg over det som ikke passer.

10... Det er selvsagt Åse og Gudruns juleperler

11... Foo fighters

12... Det går sjelden bra med musikk til jobben. For meg, altså.

13... 50 cent!

14... Nesten hva som helst:)

15... Ja, god følelse:) Åh - det er mange sanger som forsterker den gode hurra det er helg-følelsen. Scissor sisters med Laura, for eksempel.

Anonym sa...

Oj, det var mange spørsmål. Her er svarene som falt meg inn akkurat her og nå: :)

1. Foretrekker nyheter og morgenkåseriet på p2
2. Setter sannsynligvis på noe klassisk musikk som Mozart. Ellers er Robert Johnson en favoritt.
3. Tom Waits eller Billie Holiday
4. Bossanova, f.eks Antonio Carlos Jobim eller João Gilberto
5.Kjører sjelden bil
6.Stevie Wonder eller opera passer bra
7.Ella Fitzgerald tar vare på gjestene.
8.Nina Simone eller Miles Davis med Blue lines kanskje?
9.Bruker aldri ipod ute, liker å få med meg det som skjer rundt meg.
10. Bach, the Rat Pack eller jazztolkninger av klassiske julesanger
11. Blankt
12. Savane av Ali Farka Toure har jeg hørt svært mye på på jobb. Ellers mye klassisk. Jeg har konsentrasjonskrevende arbeid og klassisk er idéellt til det.
13. John Coltrane Favourite things, The Smiths, de la soul, The monkeys
14. Noe av Gerswhin kanskje?
15. Howlin Wolf. Han går jeg aldri lei!

Anonym sa...

1: Ettersom jeg bare står opp, dusjer, og så sykler til skolen og spiser frokost der er det ikke mye musikk. Men jeg likte å av og til våkne til Jeff Buckleys versjon av Hallelujah i min gamle leilighet.
2: Gjerne noe standardjazz. Ella e.l.
3: Om jeg ikke er på skolen? Noe heftig korsang, tror jeg.
4: Sublime, Mano Chao, Cubansk salsa, brasiliansk bossa nova....
5: Kjører i prinsippet aldri bil, men på bussen hører jeg gjerne på menn med mørke stemmer. Madrugada, Ossler o.l.
6: Energi må til. Det første som faller meg inn er Jurassic five.
7: Hmmm. Lett "bakgrunnsmusikk." Veldig gjerne standardjazz igjen her.
8: Sier som Halvtine: Gotan Project. Eller eventuelt ingenting.
9: Shuffle. Av alt på listen.
10: Welds juleplate, Sondre Bratland, pappas bluegrassplate, pappas countryjulesangplate.
11: Jeg klarer ikke å trene alene, så det som treneren måtte finne på å spille...
12: Det varierer veldig. Alt fra klassiske perler til The Libertines, alt etter hvor mye energitilførsel jeg trenger.
13: The Pipettes kanskje. Og Jackson five. Og Dolly Parton.
14: Noe gøy! Som man kan hoppe og klemme og være generelt merkelig og glad til.
15: Den situasjonen har ikke eksistert for meg på syv år ca, så det vet jeg ikke.

Anonym sa...

Dette var ein særs vanskeleg poll! Mine svar er for det meste frå kva eh har høyrt på den siste månaden eller det eg ville valgt her og no. Håper det går bra :-)
1. Radio. P2
2. Klassisk frå barokk eller klassisismen.
3. Kosepop som Hours med Nathalie Nordnes eller noko av Ane Brun, mainstreamjazz i moll og Magnar Åm sine korsatsar.
4. Smak av sommer, sommarleg pop og jazz, Emiliana Torrini, Beach Boys
5. Songar ein kan synge høgt til, som til dømes Mr. Blue Sky
6. Amy Winehouse eller Hanne Hukkelberg
7. Schubert eller Chopin
8. Sist var det den nyaste plata til National Bank, men kvinnejazz er også fint.
9. Lily Allen, Feist, Charlotte Gainsbourg, Sondre Lerche, Ane Brun, Nathalie Nordnes, Beach Boys
10. Cole Porter, julesongar, Richard Hawley
11. ELO eller Queen
12. Klassisk
13. I det siste har eg høyrt mykje på musikalsongar
14. God only knows, You make me feel so young, Come Shine med kork sin "My funny valentine"
15. Astrud Gilberto, Joni Mitchell, Neil Young eller Leonard Cohen

Anonym sa...

Spørsmålet var hva jeg LIKER å høre, altså hva jeg "forbinder med" og ikke hva jeg nødvendigvis gjør. Here goes:
1. Jobbmorgener: Ella

2. Lørdagsmorgen m avis: Moon Safari m Air

3. Regnsøndag: Hvis jeg vil ned: Seigmen. Hvis jeg vil opp: Trond-Viggo.

4. Sommerdag på balkongen: Radio m P1 (svak styrke).

5. Kjøre bil: DumDumBoys, Metallica og Rage against the machine. Og så bør jeg skifte til Klem FM eller noe...

6. Vaske hus: E-type. Pinlig, men sant.

7. Middagsselskap: Tja. Noe instrumentalt? Klassisk? Ikke nøye her.

8. Gode venner utover natta: Gotan Project, Frode Fjellheims arktiske messe, evt musikk vi har hatt felles opplevelser til

9. Gå gatelangs m ipod: Listepop, gjerne "gåtakt"

10. Jul: Bugge Wesseltoft eller min psyko cocktailparty-juleplate. Og Messias m Kiri te Kanawa

11. Trener: Stillhet eller naturlyder på boks (yoga)

12. Jobber: Stillhet. Dårlig på å ikke _lytte_ til musikk.

13. Pre-fest: Noe energisk jeg kan teksten til. Guns'n'Roses' Appetite for destruction-plate f.eks.:-)

14. Kjærestedansen: Har ingen "vår sang". Fields of Gold m Sting er fin, men egentlig er vi nok begge litt mer polkatypen (i overført betydning)...

15. Fredagsfeelingen: Friday I'm in love, 500 miles, tubthumping, Sir Duke

Jenny B sa...

1. Svenska P3 är bra; popmusik och folk som pratar glatt däremellan
2. Klassisk musik eller lugn jazz
3. Livlig jazz eller pop
4. Creedence Clearwater Revival
5. Tom Waits
6. Eurythmics
7. Sade
8. Funky Abba med Nils Landgren Funk Unit
9. Feministisk electro-clash
10. Glamourbibliotekarens speciellt utvalda pärlor, samt Mariah Careys All I want for Christmas på repeat
11. Taktfast pop och rock
12. Ingen musik
13. Brand New Heavies
14. Cole Porter
15. Whitney Houston

Mildrid sa...

Jeg svarte hos meg selv.

Helene sa...

jeg svarte også hos meg selv: http://heleneshjorne.blogspot.com/2008/05/hva-slags-musikk-liker-du-hre.html

Anonym sa...

1...Oftest stillhet, men av og til blir det Astor Piazzolla

2...Dolly Parton, Elvis, Cat Power


3...Røyksopp!

4...Piazzolla igjen, eller Prøysen på Norsk(?)(Den med nye artister, hm?) eller hva som helst som jeg hører på for tiden.

5...P3/P4/Hallo i Uken/ reisemagasinet på lørdag

6...The Knife +++
Mark Ronson tullerytmefushfush musikk, egentlig hva som helst, bare lyden er høy og energien passe god.

7...Tom Waits, Gotan, stillhet

8...Alt mulig, i alle genre, fra Tool til Piazzolla, Pink Floyd og Radiohead.
Det aller beste er om folk har med musikk jeg ikke har hørt før =)

9...Arcade Fire, Radiohead, Martha Wainwright, Erykah og Cash.

10..Elvis *aaaw* og Elias Akselsen~Her kommer dine arme små. Den cdèn er fantastisk. Er helst alene når jeg hører på den.

11..Tool, Groove Armada, David Bowie, shuffle modus.

12..p3 men mest ingenting

13..Fat Freddys Drop,The Knife, Late in the evening m Simon and Garfunkle osv osv

14..Alt mulig, men danser ikke så ofte.

15..The Knife!

Anonym sa...

Det er jo umulig å gi et definitivt svar på sånne polls, det er den evige liste-problematikken, men det er jo så gøy, derfor svarer jeg etter innfallsmetoden der det dukker opp noen umiddelbart, og hopper over de jeg må gruble på;

1...når du våkner om morgenen på hverdager, før du skal på jobb?
Ingenting de fleste dager, men radiOrakel på onsdager 8-9.30
2...på lørdags morgen med avisen og en kopp kaffe/te?
Popquiz på P1
3...på søndags formiddag om høsten når det regner ute? Tom Waits. Joni Mitchell. Patti Smith. Nina Simone.
4...en sommerdag når du sitter ute på balkongen?
Denne er lett!Thelonius Monk - Straight, No Chaser, har vært balkongplata siden jeg bodde på Bjølsen på midten av nittitallet. Og kanskje litt Django.
5...når du kjører bil?
Hele familien liker Rockettothesky, så den ligger i bilen.
7...når du har middagsselskap?
Gotan Project er perfekt taffelmusikk. Eventuelt noe klezmer.
8...når du og gode venner sitter og prater til langt på natt? Spiller man seg gjerne gjennom bunken av "alternativ" åttitallsmusikk.
9...når du trasker gjennom byens gater en ettermiddag med iPod e.l.? Girl Group Sounds - boks med diverse girlgroups fra femti- og sekstitallet. (Puts a spring in my step...)
10..når det er jul? Jussi (og så sklir det ut med allsang til Ivar Medaas i romjula)
14..når du danser med en person du er glad i?
Dolly Parton - Old Flames Can'y Hold A Candle to You (og så blir jeg litt rørt).

Anonym sa...

Hva slags musikk liker du å høre...

1...jobbmorgener: I gamle dager hørte jeg ofte Bat out of Hell med MeatLoaf på den tiden av døgnet. Hadde sikkert passet i dag også.

2...Lørdag morgen: Noe av Burt Bacharach.

3...Regntung høstsøndag: Police

4...Sommerdag på balkongen: Noe bossa nova.

5...i bil: Skikkelig westcoast. Airplay, for eksempel.

6...husvask: "Alla mina bästa år" med Annifrid Lyngstad og Marie Fredriksson funker fint.

7...Middagsselskap: Bossa nova da også.

8...nattlig prat med venner: ABBA.

9...traske i byen: Luis Miguel.

10..jul: "Hark the herald angel sing" med Take 6, og "Deilig er jorden" med Oslo Domkor.

11..trener? ABBA.

12..jobber? Da må jeg ha det stille.

13..når du gjør deg klar til en big night out? ABBA.

14..når du danser med en person du er glad i? Luis Miguel.

15..når det er fredagskveld og arbeidsuka er ferdig, og helgen ligger åpen foran deg? ABBA og Luis Miguel. :-)