lørdag, august 02, 2008

Update


Siste nytt om plateprosjektet: Etter Cohen kom jeg til Collins, as in Phil. Jeg visste ikke at jeg hadde noen plater med han, bortsett fra kanskje en av de eldste soloalbumene på vinyl, men vips - der var to stk på cd. Jeg tror kanskje jeg fikk dem da jeg jobbet i musikkbutikk for 10-12 år siden. Og egentlig trodde jeg jeg var ganske ok med Phil, iallefall Genesis, så jeg ble litt overrasket over hvor kjedelig det plutselig var (Altså Phil solo. Genesis liker jeg fremdeles). Men ok, bort med dem. Dette plateprosjektet er også et ryddeprosjekt!

Gleden ble desto større da jeg så at Elvis Costello er nestemann! Nå fordyper jeg meg i hans verker, og snart er det tid for min favoritt - "Painted from memory", som helt klart skal omtales under "mine favorittplater" før eller senere. Mmmmm.
Snart kommer Cowboy Junkies.

Ellers har jeg kommet midt i Brahms når det gjelder klassisk, og til Paul Bley på jazzen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Så at du setter på easy listening til vaskemusikk, men lurer på om du kan utdype den sjangeren litt? :)

takk for god opplæring gjennom dagens iPod :)

Bach - Beegees sa...

Sent sekstitall, tidlig syttitall, myke trompeter og tromboner og tsjikkatsjikka-rytmer, Herb Alpert, Bert Kaempfert, James Last, Klaus Wunderlich, Ray Conniff Singers.. alle disse som gjorde lightversjoner av datidens popmelodier. Smørsangere som Engelbert Humperdinck. Og ting av litt bedre kvalitet; Sergio Mendes & Brazil '66, Burt Bacharach, diverse pop-bossanova.

I vår tid: Enkelte Penthouse Playboysarrangementer er suverene. Seigmenn-låta "Metropolis" er helt STRÅLENDE i deres easylistening-versjon.

Anonym sa...

Tusen takk!