søndag, oktober 19, 2008

Noen innkjøp

I går hentet jeg den nyeste Bach-kantateinnspillingen til Gardiner - jeg abonnerer jo - og plukket med meg et par andre plater med det samme. Man kan liksom ikke gå ut av Aktiv Klassisk uten å ha med seg mer i posen enn det man hadde planlagt.

Nydelig som vanlig. Disse platene er virkelig helt underbare, og jeg kan anbefale av hele mitt hjerte å abonnere. Da får man ca 30 kroner avslag på hver utgave.

Her skal det forberedes til den 20. desember - da er det Thaïs direkte fra Metropolitan på Gimle. Med Renée Fleming!


Altså. Denne må jeg da ha fra før. Jeg har kjøpt to andre Kozená-plater to ganger hver, og dette er muligens tredje tilfelle av slike dobbeltkjøp. Jeg har dog ikke funnet den i samlingen min ennå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

I likhet med deg, kan jeg aldri bare kjøpe én cd fra Aktiv klassisk; denne gang endte jeg opp med Fauré (klaver) og gjenkjøp av Messiaen. Fantastisk butikk:-D

Jeg ser frem til vinylbloggen- jeg har arvet min kontinentale grandtantes platesamling!

Bach - Beegees sa...

Japp, vinylbloggen er under arbeid! kommer snart :)

Anonym sa...

jeg jakter på en innspilling av Song to the moon (Rusalka). Jeg innrømmer at jeg ikke finner helt en som faller i min smak. Jeg er opptatt av at orkesteret må komme godt frem, jeg synes det drukner i sopranen mange steder.

Noen tips?

Bach - Beegees sa...

Jeg synes Renée Fleming sin er fin - vet ikke hvilken du har? I allefall, hun har den på sin plate "By request" fra 2003 som forøvrig er en samleplate, ergo finnes den også på "Great Opera Scenes" fra 1997. Anna Netrebko har den på sin plate "Opera arias" fra 2003. Men personlig liker jeg Flemings stemme bedre.