søndag, juli 10, 2016

Gino Vannelli, Sentrum Scene, Oslo 09.07.16


Så var han her igjen, Gino Vannelli, fire år siden forrige gang. Solid band, like solid stemme som alltid, han synger bra og det trenger man ikke lure på på forhånd. Mye trøkk musikalsk. Sist prøvde jeg å definere hovedgenren hans til jazzrockprogpop, og det står jeg ved. Trommisen har mye å gjøre, gitaristen også, og keyboardisten naturligvis. Mye 70talls denne gangen også, til min store glede. 

Småsnakkinga hans mellom låtene bærer preg av et temmelig stort ego, den antagelig strenge regien på konserten likeså. Men han er proff. Synger klart og rent og formidlende, høyt og lavt, falsett og dyp bass, aldri en sur tone. Og hvilken vanvittig god låtskriver han er!



Perk spilte han også. 



Det man kunne savne i blant, var korister. Keyboardisten koret fint, en av saksofonistene bidro litt, men Gino hadde alltid intense korister på 70tallsplatene sine, primært damer, og det mangler liksom i nåtidens lydbilde. 


Forrige konsert ga sterkere inntrykk, mener jeg. Men bevares, jeg har ingenting å klage på. 



Setliste: 
  • Mardi Gras
  • Gettin' high
  • People I belong to
  • Livin' inside myself
  • Nightwalker
  • Night drive
  • Santa Rosa
  • Black Cars
  • The last days of summer
  • Appaloosa
  • For your love
  • Brother to brother
  • People gotta move
  • One night with you


Ingen kommentarer: